צוף תוכנת עימוד לספרי קודש

השלב המהותי ביותר בתהליך ההוצאה לאור הוא שלב העימוד. לפני שנסביר מהו עימוד ספרים ומדוע צריכים אותו, נספר לכם שצוות ההוצאה לאור של 'צוף הוצאה לאור' כולל מעמדים מומחים ומנוסים מאוד, המשתמשים בתוכנות המתקדמות ביותר בתחום לעימוד ספרי קודש. אם אתם עומדים לפני עימוד ספר קודש – נשמח מאוד שתצרו אתנו קשר, או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי ללא תשלום, ללא הגבלה וללא התחייבות!

למה צריך שירותי עימוד ספרים?

אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על נוחות ואיכות הקריאה בספרים מעבר לעריכת התוכן עצמו זה כמובן – מראה הדף עם עימוד נכון. ספר שמעומד בצורה לא מקצועית משפיע באופן ישיר על הקורא והגישה שלו כלפי התוכן הכתוב, זאת גם אם הקורא עצמו אינו מקצוען, ואינו מבין בעיצוב כלל! כל אחד יכול לראות את ההבדל בין ספר מושקע ונוח לקריאה, לבין ספר שחרף הכתיבה הרהוטה – נראה שהופק בצורה חובבנית ולא נכונה.

מי מבצע שירותי עימוד ספרים?

חשוב מאוד לדעת ששירותי עימוד ספרים זו מלאכה שאינה דומה כלל לעבודות עיצוב וגרפיקה שונות. בניגוד למה שחושבים אנשים רבים, ואולי גם גרפיקאים רבים, עימוד ספרים זהו מקצוע בפני עצמו. גם מעצב מנוסה השולט בתוכנות כמו 'פוטושופ' ו'אילוסטרייטור', כלל לא בהכרח שידע לבצע עימוד ספר נכון. אף שאת תכנות העימוד לספרי קודש יתכן שהוא מכיר, ויוכל להפיק מהן תוצאה בינונית.
לצורך ביצוע מקצועי של עבודת עימוד, נדרשים שני גופי ידע: ידע מקצועי מקיף בתחום הטיפוגרפיה ומבנה האות, והכרת הפונטים והתאמתם, התמחות בקריאוּת, הכרת הכללים האוניברסליים בעימוד וסדר, הכרת המאפיינים הספציפיים לז'אנר הספר, הבנה נכונה של היררכיית הטקסט והכותרות ועוד. ידע טכני והיכרות מקיפה עם תכנות עימוד ספרים שונות, המאפשרות בנייה נכונה של הטקסט.
אצלנו, ב'צוף הוצאה לאור' יושבים מיטב המעמדים, אנשי מקצוע עם ניסיון עשיר ושליטה מלאה בתוכנת עימוד ספרי קודש שהופכים את התוכן האיכותי ליצירה תורנית מרהיבת עין.

מה עושים בעבודת עימוד ספרים?

עימוד ספרים בהגדרתו המילונית הוא סידור נכון של הטקסט על הדף, מבחינה ויזואלית וטיפוגרפית. אך מתברר כי המלאכה מורכבת יותר ממה שזה נשמע. אז מה בעצם עושים בעבודת העימוד? קבלו את הרשימה המלאה שלא בכל מקום יחשפו בפניכם; תהליך העימוד כולל במסגרתו התייחסות אל הנקודות הבאות: ראשית, בחירת פונטים מקצועיים לטקסט רץ, כותרות והערות עיצוב הפסקאות כולל רווח נכון בין פסקאות, רוחב שוליים נכון, גדלי פונטים וניצול נכון של הדף באופן שיהיה נח וקריא. בתהליך העימוד דואג המעמד להדגיש מילה ראשונה בכל פסקה, ליצור חלון בכל שורה שנייה ולמרכז את השורה האחרונה. שנית, הכותרות העליונות: בחלק זה דואג המעמד לשנות את הכותרת בכל פעם בה מתחיל פרק חדש או סימן חדש. כמו כן, גם בספרי הקודש ישנם מגוון סוגים של ספרות ואופי העימוד משתנה בניהם. ספרות עיונית מעומד בצורה אחת וספרות המשלבת כמה מפרשים, הערות, מראה מקומות ועוד, מועמדת באופן אחר כאשר לכל אחד יש כללי ברזל שעוברים כחוט השני בז'אנר של ספרות הקודש.
השלב הבא של העימוד כולל התייחסות למספור העמודים. כאן, הדבר נעשה באמצעות אותיות עבריות ובלשון נקיה. העמודים לא יופיעו כמספרים אלא כאותיות. בנוסף, ייבדק עניין הניקוד. הטקסטים המופיעים בכתבי הקודש מנוקדים ומשולבות בהם גם מילים בארמית. לאחר בחינת נקודות אלו, יבחן המעמד את תוכן העניינים. תוכן העניינים של הספר יבנה בהתאם לתוכן העניינים המופיע בספרי הקודש, בסגנון המקובל בסוג זה של ספרים. יופיעו בטקסטים גם כותרות צד ואינדקס, שיעזור באיתור הערכים השונים. את העימוד עצמו, לרבות התייחסות לכל הפרמטרים הנדרשים, יכול המעמד לעשות באמצעות תוכנות עימוד מיוחדות, המותאמות לספרי קודש וכוללות את כל הכלים, המסייעים למעמד בתהליך עצמו.

בנוסף, צוות העימוד ידאג לחלקי הספר הנוספים כגון השערים, עמוד הקרדיטים, החוצצים, תוכן העניינים, מפתחות, ביבליוגרפיה ועוד, כשהכול בעיצוב ובפורמט תואם לסוג הספר.

תוכנת עימוד לספרי קודש צוף הוצאה לאור

לסיכום

לסיכום, עימוד ספרי קודש, בדומה לעימוד ספרים אחרים, הוא משימה מאתגרת מאד המצריכה פנייה אל המומחים בתחום. אולם, שלא כמו עימוד אחר, עימוד מסוג כזה כולל גם פרמטרים נוספים, אותם לוקחים בחשבון במסגרת התהליך כדי לקבל מוצר מוגמר איכותי וברמה גבוהה – ספר קודש מסוגנן בהתאם לכללים.

מכיוון שמדובר בתהליך מאתגר, מומלץ לפנות אך ורק לאנשי מקצוע המתמחים בעימוד ספרי קודש, אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שיכולים להתמודד עם האתגר הזה בהצלחה. כדאי כמובן גם לבחון לפני כן ספרי קודש שונים מאותו התחום, להתרשם מסגנונם ולקבל השראה לעיצובו של הספר החדש. ניתן לשלב גם יצירתיות, אולם חשוב להיצמד אל הכללים הרלוונטיים לסוג זה של ספרים, כללים המציבים סטנדרטים גבוהים.