הדפסת ספרי קודש

היו ימים בהם לא היו ברשותנו מחשבים ניידים, מדפסות משוכללות, ומאות סוגים של חומרים שניתן להדפיס עליהם כמעט כל מה שמתחשק לנו. לענף הדפוס וההוצאה לאור היסטוריה ארוכה ומורכבת, כאשר את שיטות הדפוס המוקדמות המציאו הסינים, כך לפחות לפי הסברה המקובלת. איך זה עבד? הסינים מרחו צבעים על בסיס שמן על אבן חלקה וציירו עליה את האות, הציור או האלמנט המקורי, את האבנים הטביעו על חומר ויצרו דמויות וסימנים.

שיטות הדפס-מאז ועד היום

היו ימים בהם לא היו ברשותנו מחשבים ניידים, מדפסות משוכללות, ומאות סוגים של חומרים שניתן להדפיס עליהם כמעט כל מה שמתחשק לנו. לענף הדפוס וההוצאה לאור היסטוריה ארוכה ומורכבת, כאשר את שיטות הדפוס המוקדמות המציאו הסינים, כך לפחות לפי הסברה המקובלת. איך זה עבד? הסינים מרחו צבעים על בסיס שמן על אבן חלקה וציירו עליה את האות, הציור או האלמנט המקורי, את האבנים הטביעו על חומר ויצרו דמויות וסימנים. שנים רבות מאוחר יותר, במחצית הראשונה של המאה ה-15, המציא יוהאן גוטנברג את אחת ההמצאות החשובות ביותר בתחום, מכבש הדפוס הראשון.

גוטנברג יצר תבניות מתכת לאותיות, ויצק לתוכן עופרת להכנת האותיות ושאר הסימנים, לצורך ההדפסה השתמש במכבש יד וכך ייצרו גיליונות דפוס של עמודים שלמים ומלאים. חשיבותה של ההמצאה היא בכך שאפשר היה להפוך את המילה הכתובה למוצר זול יחסית וכך להפיץ אותה בקרב קהלים רבים על פני איזומרים רחבים. הספר הראשון בעולם שהודפס בשיטת הדפוס המהפכנית היה ספר קודש והוא.. התנ"ך. 

לסיכום, עד לרגע המצאת הדפוס, דברי קודש הועברו במגוון דרכים עקלקלות; בהתחלה מפה לאוזן, אח"כ בכתיבה ידנית, על גבי תעודות ומגילות, ולבסוף הגענו לימינו אנו, בהם בתי הדפוס ממלאים תפקיד חשוב בהדפסת דברי קודש, על מנת שנוכל לקרוא אותם וללמוד מהם. אם כשמדובר בהדפסות למטרות חול, טווח התמרון רחב יותר, הרי שהדפסת ספרי קודש הינה מלאכה שיש לגשת אליה בחרדת קודש ולייחס לה את הכבוד הרב ביותר.

מהן שיטות ההדפסה?

ישנן מגוון שיטות הדפסה מקובלות, כשהמובילות הן דפוס דיגיטלי ודפוס אופסט. דפוס דיגיטלי הינו דפוס ישיר, שמפיק את ההדפסה על גבי החומר ישירות מתוך המחשב. התוכנה קוראת את תוכן הגרפי ומפיקה אותו ישירות אל הנייר באופן מיידי והוא רלוונטי להדפסה בכמויות קטנות. דפוס אופסט לעומת זאת הינו דרך הדפסה בה החומר שרוצים להדפיס נוצר על פלטת אלומיניום דקה, היושבת על גליל במכונת הדפוס וממנה הוא עובר אל הנייר, שיטה זו מתאימה בעיקר לכמויות גדולות.

הדפסת ספרי קודש צוף הוצאה לאור

הדפסת ספרי קודש

אם אתם רוצים להוציא לאור ספר קודש, הכלל הראשון הוא, לא לוותר על אף אחד מהשלבים. כדי להוציא ספר איכותי, על הספר להיות ערוך היטב מבחינת תוכן וכן מבחינה לשונית.
גם סופרים מן השורה, שלמדו כתיבה ועוסקים בזה בשוטף, מעבירים את הכתבים לעריכה לשונית,  ובתחום הוצאת ספרי קודש, הצורך גדול הרבה יותר כיוון שהכותבים מצטיינים בהבנת הלימוד, בירידה לעומק הפרטים אך ללא רקע מקצועי בכתיבה ועריכת תכנים.
ב'צוף הוצאה לאור' ספרי קודש, העריכה המקצועית מתבצעת על ידי עורכים תורניים ועורכים  לשוניים מן השורה הראשונה, שמשדרגים את התוכן והופכים את הספר ליצירה תורנית איכותית הנלמדת בשקיקה אצל רבים.עם סיום ההקלדה, ההגייה ועריכת התוכן, עובר החומר למחלקת הגרפיקה, שם מעמדים את הספר בהתאם לסוג הספר ואופי התוכן שבו.

אין הזדמנות שניה לרושם ראשון

אמצעי הייצור המגוונים שנמצאים בבתי הדפוס, מאפשרים להדפיס ספרי קודש ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימת דגש על נראות יוקרתית ומכובדת ושימוש בטכניקות השבחה חדשניות המותאמות להדפסת ספרי קודש וחשיבות עליונה על סוג, גוון, עובי ומרקם הנייר שיהיה נעים למגע ולעין בעובי הנכון ובהתחשב בכמות הדפים של הספר .

התוכן ערוך כדבעי? ההדפסה יצאה על נייר איכותי ומאיר עיניים?

אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, לכריכה ישנה חשיבות משמעותית מאין כמוה. במיוחד בספרי קודש חשובה כריכה מהודרת למעטפת מושלמת בבחינת "זה אלי ואנווהו" – התנאה לפניו במצוות. כיום קיימות בשוק מגוון אדיר של כריכות בשלל גוונים, מרקמים וחומרים החל מכריכת סקאי, דמוי עור, PU ועוד אשר עליהם ניתן להטביע ולהשביח את הכריכה עם גלופות של הטבעות זהב/ כסף או כל צבע שתחליטו לצד הטבעה עיוורת ו/או לכה לתוצר מרהיב ומשובב נפש.

הדפסה של ספרי קודש צוף הוצאת ספרים

הדפסת ספרי קודש

צוף הוצאה לאור, שמה בראש מעייניה את מחלקת הדפסת ספרי קודש תוך שימת דגש על הפרטים הקטנים ביותר, כולל סגנון ההפקה, הפורמט שיהיה נוח ונעים לשימוש עם סטנדרטים וכללים ברורים הנהוגים בתחום, העיצוב וכריכת ספרי קודש. מדובר בספרים שנכתבים ומעומדים לפי כללים ברורים בפונטים מסוימים ומעוצבים בצורה אחידה מבחינה גרפית להקל על המעיינים ולהפוך את השימוש לקל ונעים. המדפיסים חולקים כבוד רב לספרים והינם מודעים לכך שמדובר בחומר קדוש בעל ערך רב.

הדפסת ספרי קודש הינה משימה שיש לגשת אליה במקצועיות ובכבוד ראוי תוך חשיבות על ההקפדה בכל פרט ופרט ובכל שלב החל משלב עריכת הספר, הגהה, עיצוב כריכה, עימוד וכמובן שימת דגש על החומרים של פנים הספר והכריכה לצד הכנה נכונה לדפוס כדי שההדפסה תשמור על הרמה הגבוהה של ספרי הקודש.

'צוף הוצאה לאור' עובדת עם בתי דפוס והכריכיות המתמחות בהדפסת ספרי קודש, לעמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר לספר שלכם.

 

גלילה לראש העמוד